06 אוקטובר 2013 | 14:46 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מישהו מטפל בך?

המבוך של בארנס

סוף שבוע מעניין עבר על קופות בתי הקולנוע בארץ: סרטים הפונים לקהל מבוגר שלטו. הסרט הכי נצפה בישראל בסוף השבוע היה "המשרת" של לי דניאלס. שזה בפני עצמו מעניין: פרדיגמת ההפצה המקובלת בארץ היא שסרטים העוסקים בשחורים לא מצליחים כאן, ועל פי רוב נגנזים. והנה, "המשרת" יוצא – באיחור של חודשיים, אבל יוצא – ועושה קרוס-אובר מוצלח לקהל לבן, בישראל, שלא בקיא או מתעניין במיוחד בהיסטוריה האמריקאית, או במאבקי זכויות אדם. במקומות השני והשלישי, די צמודים, "אסירים" ו"ההימור".

אבל הכי מעניין הוא המקום הרביעי: "בית לחם". כבר הרבה זמן שלא היה לנו סרט ישראלי בטבלת שוברי הקופות. הזכייה של "בית לחם" בפרסי אופיר בשבת שעברה עשתה את שלה. את הטקס עצמו אמנם ראו רק בודדים, אבל במהלך השבוע לא היה כלי תקשורת אחד שלא עסק ב"בית לחם" וזכייתו – ולאו דווקא במדורי התרבות. מגדעון לוי ב"הארץ" משמאל ועד לתוכנית של אראל סג"ל ואבישי עברי ברדיו גלי ישראל מימין, כולם דיברו על "בית לחם", והקהל רץ. זה גם עזר לבעלי בתי הקולנוע להעביר את "בית לחם" לאולמות קצת יותר גדולים ולהקצות לו יותר הקרנות ממה שהיו לו בסוף השבוע הראשון שלו. משיטוט שלי ראיתי שאמש, בהצגה שניה (22:10) בלב דיזנגוף, באולם הגדול, הוא הוקרן מול אולם כמעט מלא. אחרי שפתח בסוף השבוע שעבר עם 15,000 צופים (כולל טרום בכורות, כלומר שלקופות עצמן הגיעו פחות בסופ"ש הקודם). ואילו בסוף השבוע הזה: זינוק. 18,500 כרטיסים נוספים. תוסיפו לכך עוד כ-10,000 כרטיסים שנמכרו באמצע השבוע, ו"בית לחם" מגיע בתום עשרה ימים ל-43,500 כרטיסים. מרשים!

"כנס העתידנים" בכמות קטנה יותר של מסכים ובלי הפרסום של "בית לחם" (ובעיקר, בלי סינמה סיטי), הביא באותו פרק זמן כ-12,000 צופים.

אם פספסתם את טבלת המבקרים ביום חמישי, עדכנו שם ש"מי מפחד מהזאב הרע" הגיע לפני שבוע ל-50,000 כרטיסים.

===================

אם אתם מחפשים לעשות את המשה הטוב של היום, הנה הצעה: השחקנית זוהר אוריה ("קרוב לבית") מתכננת לביים סרט עלילתי בשם "מריה שחורה", העוסק באלימות בתוך המשפחה, ונשמע אקטואלי בשנה בה עד כה כבר נרצחו 24 נשים וילדים מאלימות משפחתית. דוד מנדיל ("הערת שוליים") מפיק. שרה אדלר ודני גבע בתפקידים הראשיים. בועז יהונתן יעקב יצלם. אבל בדרך לפיצ'ר, אוריה רוצה להפיק סרט קצר, מעין טריילר לסרט המתוכנן, אותו תוכל להציג בפרזנטציות מול משקיעים וקרנות. למימון הטריילר היא צריכה את עזרת הציבור: 29,000 שקל, אותם היא מגייסת דרך אתר מימונה. את יתרות הכסף, אם יהיו, היא מבטיחה להעביר למעון המשמש מקלט לנשים וילדים שחיים תחת אלימות בתוך המשפחה. קשה לי להעריך איך ייצא הסרט של אוריה, אבל קל להבין מדף הפרויקט שלה שהנושא חשוב לה ובוער בעצמותיה, והיא מאמינה שהסרט שהיא מתכננת יכול לשנות את המציאות שבו אנו חיים. אתר "סלונה" עוזר לה, והיא השיקה בו בלוג שיעקוב אחר הפקת הסרט.

================

הנה משהו קליל יותר: רגע לפני שיצאה ההודעה לתקשורת ש"משפחת סימפסון" תחזור גם לעונה 26 בסתיו הבא, הופץ ביו-טיוב סרטון הפתיחה לפרק האלואין המסורתי של הסדרה. את הפתיח יצר גיירמו דל-טורו, ששיבץ בין הסימפסונים ושאר תושבי ספרינגפילד לא מעט דמויות מסרטי אימה – ולא מעט דמויות מסרטיו שלו. האם תצליחו לזהות את כולן?

 

לא הצלחתם? הנה גרסה מוערת.

 

====================

 

עוד וידיאו אחד ודי להיום, רק כדי לסגור את המעגל עם "המשרת" מהכותרת. לקילרז יש שיר חדש – ואני לומד מ"קורדרוי", שזה מתוך אלבום אוסף שייצא בנובמבר. אני מת על הקילרז. אבל הקליפ החדש שלהם עניין אותי מכיוון לא צפוי. אני מעלה כאן לא פעם קליפים, בעיקר של במאים שאני אוהב. את הבמאי של הקליפ הזה, רוברט שובר (החותם גם כ"רובושובו"), אני לא ממש מכיר, אבל הוא נסע לעירם של הקילרז, לאס וגאס, וביים קליפ מהסוג שכבר כמעט יצא מהאופנה: כזה עם סיפור. ועוד סיפור סינדרלה מקסים למדי, בכיכובם של בלה היתקוט (מ"צללים אפלים" של טים ברטון) ומקס מינגלה ("הרשת החברתית"). קחו סרט קצר בשלוש דקות:

 

 

==================

רשמו ביומניכם: ביום שישי הקרוב (11.10), ב-10:30 בבוקר, בסינמטק תל אביב יקיים אירוע השקה לגרסה העברית של אחד מספרי הקולנוע האהובים עליי: "לפסל את הזמן" מאת אנדריי טרקובסקי. לכבוד יציאת הספר בעברית יוקרן בסינמטק סרטו של טרקובסקי, "מראה". ב-35 מ"מ. סרט מרהיב לצפייה, אם לא ראיתם מעולם. ואם ראיתם, בוודאי תסכימו שהוא ראוי גם לצפייה שניה. רגע לפני ההקרנה אני אתן הקדמה קצרה על טרקובסקי ועל הסרט, וכן מתרגמת הספר, סיון בסקין. חצי שעה של דיבורים, ואז הסרט. אז תרשמו.

ויש גם צ'ופר: עשרה מכם יוכלו להיכנס להקרנה וגם לקבל את הספר במתנה. איך? חזרו לבלוג ביום שלישי ותגלו.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מישהו מטפל בך?”

  1. יונה 7 אוקטובר 2013 ב - 14:38 קישור ישיר

    סיון בסקין תרגמה כמובן את הספר, ולא את הסרט


השאירו תגובה