03 אפריל 2014 | 00:29 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מר פיבודי ושירמן, הגרסה התיעודית

fela

פרסי פיבודי מוענקים מדי שנה על ידי בית הספר לעיתונות של אוניברסיטת ג׳ורג׳יה. במקור, זהו פרס למצוינות בעיתונות אלקטרונית – טלוויזיה, רדיו ובשנים האחרונות גם אינטרנט. ועם הזמן הצטרפו לכך סרטי תעודה, ואז גם סדרות דרמה. כאן הפרס הוא כבר לא להישגים עיתונאיים אלא לסדרות טלוויזיה שיש להם משהו משמעותי להגיד על העולם. וכך, גם ״בנות״ וגם ״לואי״ (ובעבר, גם ״סיינפלד״) הן זוכות פרס פיבודי. ואתמול, כשחולקו פרסי פיבודי לשנת 2014, הצטרפו אליהם גם ״שובר שורות״, ״כתום הוא השחור החדש״, ״הגשר״, ״סקנדל״, ״בית הקלפים״ ו״בורגן״.

למרות שזה אחד הפרסים הכי יוקרתיים בעולם התקשורת והעיתונות (מרפי בראון תמיד התגאתה בפרסי הפיבודי שלה), אין הרבה מקרים של סרטים ישראליים שזוכים בו. זה קרה ב-2007 עם ״למות בירושלים״ של הילה מדליה, ואתמול זה קרה שוב: ״שלטון החוק״ של רענן אלכסנדרוביץ׳ זכה בפיבודי. אלה הסרטים ושידורי הטלוויזיה שזכו יחד איתו.

================

אני חייב להכניס כאן אייטם על ״הנסיך הירוק״ של נדב שירמן, כדאי שאוכל לתת לפוסט הזה את הכותרת ״מר פיבודי ושירמן״, אבל אין לי מה להוסיף על הידיעה הזאת. באסה.

==============

איזה פלאשבק מפתיע: ב-1996, כשהייתי עורך התרבות של ״זמן תל אביב״, שיתף העיתון פעולה עם חברת הליקון בהפקת אוסף רוק אלטרנטיבי שקט. הדיסק הזה, ״פייד אאוט״, נשכח די מהר, אבל באינטרנט הוא קם לתחיה: בבלוג האוספים שלו, מצא אבי גולדברגר את הדיסק וקיטלג אותו, כולל תזכורת לטקסט שכתבתי לעטיפתו. אך שנות העשרים הרחוקות. ובבלוג הזה, אפשר גם לשמוע את השירים.

=================

פסטיבל אפוס ננעל בסוף השבוע. אני קורא לו ״פסטיבל ניים-דרופינג״: הוא מקבץ סרטים לא מעניינים על אנשים מעניינים. אבל פסטיבל קולנוע אמיתי שם את הקולנוע בראש. ואתמול פרסם פסטיבל דוקאביב את תוכנית סרטי הדוקו-מוזיקה שלו – זה פסטיבל לסרטי אמנות! המעניין הוא שאם לפני כמה שנים נדמה היה שסרטי התעודה הקשורים למוזיקה ששיבץ דוקאביב להקרנה בנמל תל אביב הם סתם עוד פרפראה לא חשובה, הרי שבשנתיים האחרונות התברר שסרטי דוקו-מוזיקה הולכים הביתה עם אוסקרים: לפני שנה זה היה ״מחכים לשוגרמן״, והשנה זה היה ״20 צעדים מתהילה״, שיוקרן השנה בדוקאביב. עוד יוקרנו: ״פלה״, סרטו של אלכס גיבני על אחד המוזיקאים הנערצים עלי – פלה קוטי, מגדול המוזיקאים של אפריקה ודמות מאוד שנויה במחלוקת מנקודת המבט של המערב המודרני. יוקרן גם ״Muscle Shoals״, על עיירת בלוז בלב אמריקה והשפעתה על הרוק העולמי; הסרט התיעודי על פאלפ, שהוקרן עכשיו ב-SXSW; ובמסגרת מחווה לסרטי התעודה של מישל גונדרי שתתקיים בפסטיבל, יוקרן שוב סרט ההופעה הכביר שלו, ״מסיבת שכונה״.

==================

התוכניה של פסטיבל סן פרנסיסקו – פסטיבל הקולנוע הוותיק ביותר בארצות הברית – פורסמה אתמול. זה מעניין אותנו כי המוסד הוותיק והנכבד הזה עובר טלטלות לא מעטות בשנתיים האחרונות. לפני שנתיים מת בינגהם ריי, שהיה מנהל הפסטיבל (העמותה שמנהלת את הפסטיבל אחראית גם על לא מעט תוכניות למימון ופיתוח פרויקטים עצמאיים). מי שהובא להחליף אותו היה טד הופ, אחד מבכירי המפיקים העצמאיים באמריקה. קצת פחות משנתיים אחר כך הא עזב, והלך לנהל את האתר ״פאנדור״. ועכשיו הובא לשם נואה (נוח) קואן לנהל את העסק. זה די שיחוק: נוח קואן היה אחד המנהלים של פסטיבל טורונטו, ואחד האנשים שעזרו להפוך את פסטיבל טורונטו לאירוע קולנועי משמעותי. הוא היה כל כך מזוהה עם טורונטו, שההצלחה של עמותת הקולנוע של סן פרנסיסקו להביא אותו אליהם היא לא פחות משיחוק.

״אחרי הים״ של יוסי אבירם, שהוקרן בפסטיבל חיפה האחרון, הוא הפיצ׳ר הישראלי היחיד בתוכניה בסן פרנסיסקו. ״ניווט גולם״ של יואב הורנונג יוקרן במסגרת תחרות הסרטים הקצרים.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה