04 אפריל 2014 | 14:07 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 3.4.2014

חופשת פסח הגיעה, ואיתה גם מושקת עונת סרטי הקיץ של הוליווד, ששטה לאט-לאט מאמצע מאי לתחילת אפריל. וזה אומר: בידור! גיבורי על, אנימציה וארנולד שוורצנגר בסוף שבוע אחד. ארבעה סרטים חדשים נכנסו השבוע לטבלה: ארנולד שוורצנגר ממשיך לחזור עם ״חבלה״ (סרט מאוד אלים, למקרה שממש לא מתאים לבני נוער בחופשה); ומארוול ממשיכים את אפוס גיבורי העל שלהם עם ״קפטן אמריקה: חייל החורף״, שהוא גם המשך ל״קפטן אמריקה: הנוקם הראשון״ וגם המשך ל״הנוקמים״ וגם פריקוול ל״הנוקמים 2: עידן האולטרון״. מאז ״היימאט״ של אדגר רייץ אני לא זוכר כזו סדרה אפית העוסקת אחר היסטוריה של דמויות בתוך אומה אחת. וסוף סוף מגיע גם הלהיט הגדול של השנה, ״סרט לגו״, שילדים יאהבו, אבל בני נוער והוריהם יאהבו יותר (הגרסה האנגלית מוצגת בקולנוע לב, רוצו אליה השבוע אם אתם רוצים שהיא תשרוד שבוע שני). ולבסוף, גם כאן באיחור, הפעם של כשנתיים, הגרסה ההולנדית ל״יש ילדים זיגזג״ של דויד גרוסמן. ילדים מגיל 10 ומעלה ממש יתמוגגו מהסרט הזה, שמתאים לילדים אבל הוא לא ילדותי.

ואני רוצה לציין כאן גם את ״שפיצים״, סרט האנימציה הארגנטינאי של חואן חוסה קמפנלה (זוכה האוסקר הזר על ״הסוד שבעיניים״). הוא אמנם יוצא רק בגרסה בעברית (וללא גרסה בספרדית) אבל בעיניי הוא ממש מומלץ (לפחות החצי הראשון שלו, שממש אהבתי), ואני מקווה שעמיתיי המבקרים יצפו בו בשבוע הקרוב ויעזרו לו להיכנס לטבלה בשבוע הבא.

מה שברור מכל הפסקאות הנ״ל הוא שזה הולך להיות סוף השבוע הכי קופתי בבתי הקולנוע עד כה לשנת 2014. ״סרט לגו״ יהיה כנראה המנצח, אבל ״קפטן אמריקה״ יהיה צמוד אליו, שניהם יחד ימכרו לבד קרוב למאה אלף כרטיסים. ״המבול״, שמכר בסוף השבוע הראשון שלו 45,000 כרטיסים (והוא נכון לרגע זה הסרט עם הפתיחה הכי חזקה השנה בארץ, ״סרט לגו״ בטח ישבור את השיא הזה כבר השבוע), ימשיך לעבוד. בקיצור, יהיה צפוף.

הנה ההתפלגות של הסרטים האלה בטבלת המבקרים של השבוע:

 

 

בשקט בשקט, בלי שנשים לב, השבוע חוגגת הטבלה שלנו שנה להגעתה אלינו ל״סינמסקופ״. זה התחיל כש״עכבר העיר״ המודפס נסגר, ופשוט העברתי את הטבלה שלהם – שהיתה יקרה לליבי בימיי כעורך העיתון – לבלוג. ואז אנשי ״גלריה״ החליטו להעביר אותה אליהם, וכך ייזדתי כמה שבועות אחר כך טבלה קצת יותר אלטרנטיבית: יותר מבקרים (עשרה), יותר צעירים (אני אחד המבוגרים בה), חצי-חצי מבחינת חלוקת דפוס ואינטרנט, יותר נשים (שתיים, כי אין מספיק מבקרות קולנוע, ואני מחכה שתא הקולנועניות ישיק טבלת מבקרות משלו). שנה אחרי, אני חושב על אופציות לשכלול ושדרוג, גם ברמת המשתתפים וגם ברמת ההגשה. הצעות?

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה