15 דצמבר 2017 | 07:22 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״פוקסטרוט״ ועוד שמונה: אלה תשעת הסרטים שעלו לשלב הבא במירוץ לאוסקר לסרט הזר

מתוך ״פוקסטרוט״ של שמוליק מעוז. צילום: גיורא ביח

92 סרטים זרים הוגשו השנה לאקדמיה, מספר שיא. וכעת מתפרסמת הרשימה שמצמצמת את המספר הזה לתשעה סרטים בלבד. באחד מסופי השבוע הקרובים יתכנסו ועדות בניו יורק, לונדון, סן פרנסיסקו ולוס אנג׳לס לצפייה מרוכזת בתשיעיה ומתוכם ייבחרו חמשת המועמדים שיוכרזו כמועמדים לאוסקר ב-23 בינואר. ״פוקסטרוט״, סרטו של שמוליק מעוז, הוא אחד מהתשיעיה, שמכילה לא מעט הפתעות.

התשיעיה:

״הריבוע״, שבדיה

״אהבה חסרה״, רוסיה

״פוקסטרוט״, ישראל

״אשה פנטסטית״, צ׳ילה

״In the Fade״, גרמניה

״על גוף ונפש״, הונגריה

״The Insult״, לבנון

״פליסיטה״, סנגל

״הפצע״, דרום אפריקה

סידרתי את תשעת הסרטים לפי סדר סיכויי הזכייה שלהם באוסקר, לדעתי.

כמה סרטים בולטים מהשנה חולפת נעדרים מהרשימה, ובראשם סרטה של אנג׳לינה ג׳ולי, ״קודם הם הרגו את אבא שלי״, שהיה נציג קמבודיה. גם ״120 פעימות לדקה״, נציג צרפת, שהיה אחד הסרטים מדוברים השנה בפסטיבל קאן (ויצא עם פרס חבר השופטים), נשאר בחוץ, כמו גם ״סוף טוב״ של מיכאל האנקה, נציג אוסטריה.

הסרט המוביל במירוץ הוא ״הריבוע״ של רובן אוסטלנד, נציג שבדיה, שכבר זכה בדקל הזהב בקאן ובסוף השבוע האחרון סחף את רוב הפרסים בטקס פרסי הקולנוע האירופאי. גם ל״אהבה חסרה״ הרוסי, סרטו של אנדריי זוויאגינצב, יש סיכוי. לעומת זאת, ״פוקסטרוט״ הישראלי נחלש מאוד מבחינת סיכוייו אחרי שלא קיבל מועמדויות לא לגלובוס הזהב ולא לפרסי בחירת המבקרים. ובכל זאת, אני עדיין מעריך שיש לו סיכוי טוב להיות מועמד. כזכור, ״פוקסטרוט״ זכה בפרס השני בפסטיבל ונציה ובפרס אופיר, והוכרז לפני שבועיים כסרט הזר של השנה על ידי הנשיונל בורד אןוף ריוויו.

איפה תוכלו לראות את הסרטים?

״הריבוע״ ייצא בארץ ב-25.1. ״אהבה חסרה״ ייצא ב-22.2. ״אשה פנטסטית״ ייצא ב-8.3. ״על גוף ונפש״ ייצא כבר בעוד שבועיים, ב-28.12 – כל אלה סרטים של קולנוע לב. ״הפצע״, שהיה סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הגאה השנה, יוקרן שוב באירוע של הפסטיבל בסינמטק תל אביב ב-27.12. ״פליסיטה״ הוקרן בפסטיבל ירושלים. נשאלת השאלה האם ״העלבון״ הלבנוני יוקרן בארץ? מצד אחד, סרטו הקודם של הבמאי, זיאד דוארי, ״הפיגוע״, הוקרן בישראל (ואף צולם כאן), מצד שני זה סיבך אותו בצרות עם ממשלת לבנון. כך שספק אם תתאפשר הקרנה רשמית בארץ של הסרט החדש (שגם עליו הסתבך הבמאי בשובו לארצו אחרי הבכורה בפסטיבל ונציה, למרות שהוא בכל זאת הנציג הרשמי של המדינה לאוסקרים). אז כדאי לשים עליו עין כי דוארי הוא במאי מעניין (חפשו אותו אולי איש שם בעתיד בהקרנות שמארגן אבי מוגרבי במועדון ״הגשה השמאלית״ מדי מוצ״ש).

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״פוקסטרוט״ ועוד שמונה: אלה תשעת הסרטים שעלו לשלב הבא במירוץ לאוסקר לסרט הזר”

  1. Shai 15 דצמבר 2017 ב - 9:41 קישור ישיר

    העובדה ש"120 פעימות לדקה" נשאר מחוץ לרשימה, היא תעודת עניות לאוסקר, כי זה סרט מצויין.

  2. איתן 15 דצמבר 2017 ב - 12:20 קישור ישיר

    "הרשימה…מכילה לא מעט הפתעות"

    לא כל כך הרבה הפתעות. באוקטובר הימרתי בבלוג שלי על התשיעיה. צדקתי ב-7 מתוך ה-9. טעיתי כשהימרתי על אוסטריה (חשבתי שהאנקה שם מספיק גדול, אבל הסרט הזה באמת בינוני), וטעיתי גם עם הצרפתי (לא ראיתי. מבחינתי הפתעה גדולה, אבל יחידה).

    הסרט של אנג'לינה ג'ולי הוא של נטפליקס, וזה בעייתי. אני מופתע מהעובדה שהסרט הדרום אפריקאי בפנים (שמעתי עליו דברים טובים מאנשי הפסטיבל ההומו-לסבי, ואני אנסה לתפוס את ההקרנה הקרובה. אבל מהצצה בטריילר זה נראה סרט לא פשוט, קשה לצפיה), ומההכללה של סנגל (שנראה לי סרט קטן מדי).

    מעניין אם "פוקסטרוט" נכנס בדלת הראשית, או דרך הוועדה המתקנת.

    הימורים על החמישיה:

    ישראל, צ'ילה, שבדיה, גרמניה, רוסיה.

    אני עדיין מהמר על צ'ילה לזכיה.


השאירו תגובה