01 מרץ 2010 | 15:12 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

קרייזי פרוג?

בקטגוריית השיר באוסקרים יש חמישה מועמדים: שניים מתוך "הנסיכה והצפרדע", אחד מ"פריז 36 ", אחד מ"Nine" ואחד מ"לב מטורף". הקונסנזוס הוא "The Weary Kind", שיר הנושא מתוך "לב מטורף", יזכה באוסקר, בוודאי אחרי שכבר זכה בגלובוס הזהב. אבל, אני עוד לא סגור על זה. לא הייתי שולל לגמרי את סיכוייו של "כמעט שם", השיר של רנדי ניומן מתוך "הנסיכה והצפרדע" (בביצוע אניקה נוני רוז). מצד אחד, נדמה ש"לב מטורף" הוא סרט שוכה לאהדה, ומסתמן שג'ף ברידג'ס יזכה עליו באוסקר כשחקן. מצד שני, היו ימים שכששיר של סרט אנימציה של דיסני מועמד לאוסקר, הוא זוכה. מצד שלישי, רנדי ניומן הוא אלוף המועמדויות, אבל הוא זכה רק פעם אחת. "יש לך חבר" מתוך "צעצוע של סיפור", שיש לו גרוב ומלודיה דומים ל"כמעט שם", היה מועמד והפסיד. ובכל מקרה, אם הייתי צריך להמר, הייתי אומר שהתחרות צריכה להיות די קרובה בין "כמעט שם" ל"The Weary Kind". אני הייתי בוחר ב"כמעט שם", הרגע הכי טוב ב"הנסיכה והצפרדע" (למעשה, הרגע הטוב היחיד ב"הנסיכה והצפרדע"), על פני בלדת הקאנטרי הטיפה פלגמטית של ריאן בינגהם (זמר קאנטרי שיש לו אותו שם כמו הדמות של ג'ורג' קלוני מ"תלוי באוויר").


הנה שני השירים. מי לדעתכם יזכה?


(לחצו על הלינקים כדי להפעיל את הנגן בתוך הבלוג).



Almost There – The Princess and the Frog



The Weary Kind – Crazy Heart


נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “קרייזי פרוג?”

  1. עמית איצקר 1 מרץ 2010 ב - 15:23 קישור ישיר

    ם יש דבר שאני שונא זה שירים של רנדי ניומן בסרטים מצוירים

  2. רודריק ג'יינס ג'וניור 1 מרץ 2010 ב - 15:51 קישור ישיר

    אם יש קטגורייה מיותרת באוסקר… איך שיר סיום של סרט שמושמע רק בזמן הרולר סיום מועמד לפרס השיר הטוב ביותר (אווטאר..)? השיר השפיע באיזשהו אופן על מהלך הסרט? ריגש אותנו, גרם לנו להזיל דמעה, הצחיק, משהו בכלל? ואם לתת אוסקר על שיר מתוך סך כל הפסקול של הסרט, לא יותר הגיוני לתת פרס לקטע מוזיקלי ספציפי מהפסקול? מי לא היה רוצה לראות את מאהלר זוכה באוסקר על תרומתו לפסקול של "שאטר איילנד"? בטהובן על "תפוז מכני"? שטראוס על "2001"? ליגטי על "עיניים עצומות לרווחה"? אין לי כרגע עוד דוגמאות שלא מקובריק…

  3. א. 1 מרץ 2010 ב - 16:03 קישור ישיר

    רודריק ג'יינס ג'וניור – דבר ראשון, שיר הסיום של "אווטאר" בכלל לא מועמד לאוסקר. זו כבר מתחילה להיות טעות נפוצה ומעצבנת אצל גולשים רבים..

    דבר שני, בחיים לא תהיה הקטגוריה שהצעת משום שהאקדמיה בד"כ פוסלת כל דבר שלא נחשב למקורי (במילים אחרות, כל דבר שלא נעשה בכוונה תחילה רק למען הסרט). ההצעה שלך לתת פרס לבטהובן אחרי שנים שהוא מת, אני מודה, היא משעשעת למדי. היית מת לשמוע נאומים כמו: "והאוסקר הולך ל.. בטהובן!!". אולי בפרסי האקדמיה האלטרנטיביים בגן עדן..

  4. איתן 1 מרץ 2010 ב - 17:40 קישור ישיר

    זה נכון שפעם כמעט כל שיר מתוך סרט אנימציה של דיסני היה זוכה, אבל זו גם קטגוריה שבה אקדמיות (לא רק האמריקאית) לא אוהבות לחשוב הרבה. לדוגמא:
    בסזאר הצרפתי, שלשום, סרט בשם "הקונצרט" (בימוי: ראדו מיכאליאנו. יופץ בקרוב בארץ; לא ראיתי, אם כי מלחשים שהוא לא טוב), שמספר את סיפורה של תזמורת, זכה בשני פרסים: מוזיקה מקורית, וסאונד. כלומר, אם יש סרט שנושאו המרכזי הוא מוזיקה, פרס המוזיקה הולך אליו. על אותו משקל, סרט על זמר קאנטרי ("לב משוגע") צריך לקחת את פרס השיר.

  5. סבסטיאן 1 מרץ 2010 ב - 18:53 קישור ישיר

    השנה יצא איכשהו שכל השירים המועמדים מושרים בזמן הסרט וארבעה מתוכם על ידי אחת הדמויות ככה שזה מקהה את האימה שהיא הקטגוריה המטופשת הזאת. השנה גם הודיעו שהשירים לא יבוצעו במהלך הטקס לרווחת התושבים.
    אני חושב שבגדול ל"קרייזי הארט" יש סיכוי טוב אבל הגלובוסים הם לא פקטור כי כמעט כל שיר שזוכה שם לא מגיע בכלל לאוסקר (המתאבק, אלפי). ובנוסף, צריך לזכור גם את ניצחון השיר מ"דרום אמריקה באופנוע" ב04 שמראה על נטייה רב תרבותית בשקל שמדי פעם יש בקטגוריה הזאת ולכן יכול להכריע לטובת "פריז 36".
    באופן כללי הייתי שם את הכסף על "קרייזי הארט" אם כי אני בכלל מעדיף את השיר הקברטי המוגזם של מאריון קוטיארד.

  6. JNH 1 מרץ 2010 ב - 20:11 קישור ישיר

    איצקר – נראה לי שלא הבנת, רנדי ניומן לא שר בסרט. הוא רק כתב את השירים. וניומן הוא כותב שירים מחונן. תשמע למשל את השירים שלו מ"ג'יימס והאפרסק הענק", או את שיר הנושא הפנטסטי של "באג לייף".

  7. אינצ'י 2 מרץ 2010 ב - 0:27 קישור ישיר

    לסבסטיאן – ביקרתי בבלוג שלך והתענגתי מכל רגע. אני אוהב איך שאתה חושב וכותב, הייתי רוצה שתכתוב יותר.
    חבל שכשאתה מבקר בסינמסקופ אתה מיישר קו עם ההתעסקות המוגזמת עד כדי תפלות בהימורי האוסקר, קטן עליך.

  8. סבסטיאן 2 מרץ 2010 ב - 9:31 קישור ישיר

    אינצ'י, תבורך. אתה מוזמן בכל עת (והאוסקר הוא פטיש עתיק יומין… זה גדול ממני…)
    אבל חשוב לזכור שבזכות סינמסקופ והיכולת להגיב פה ישנה חשיפה משמעותית גם לבלוגים האיזוטריים והקטנים.

  9. מה זה משנה 4 מרץ 2010 ב - 9:27 קישור ישיר

    אני בעד השיר של קרייזי הארט. הוא טוב מאוד. נוגע. מתאים.


השאירו תגובה