07 אפריל 2012 | 20:15 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

הצלמנים באים

רון הווארד מצייץ מהסט # אד לחמן, צלם נפלא, בדרך ארצה

 

היו ימים שהיינו צריכים לחכות לבונוסים בדי.וי.די או לכתבות בטלוויזיה על אחורי הקלעים כדי לדעת איך עשו מה בסרט. עכשיו יש את טוויטר ומצלמות הסמארטפונים והדיווח החי מהסט… של הבמאי עצמו. רון הווארד מביים בימים אלה את סרטו החדש, דרמת מירוצי מכוניות בשם "Rush" עם אוליביה וויילד וכריס המסוורת ("ת'ור"). הלילה הוא סימס מהסט והראה איך הצלם שלו, אנתוני דוד מנטל ("נער החידות ממומבאי") מצלם את הקלוז-אפים של סצינות המירוצים. המכונית נמצאת על מתקן מכאני שמייצר את התנועות שהיה מסוכן מדי לצלם בחי:

 

 

 

==================

 

צלם הקולנוע האדיר אד לחמן יגיע לישראל בהזמנת בית הספר לקולנוע סם שפיגל שם יקיים סדנת צילום. בהמשך השבוע הוא יגיע לאירוע של איגוד עובדי הקולנוע ויקיים כיתת אמן פתוחה לקהל ביום שישי, 20.4, מ-11:00 בבית ציוני אמריקה. כל הפרטים והזמנת הכרטיסים כאן. לחמן, שנראה לי שהוא מאוד מחבב את הצבע אדום (ואור שמש טבעי), צילם לטוד היינז את "אני לא שם", ת "הרחק מגן עדן" (עליו היה מועמד לאוסקר), ואת "מילדרד פירס". עם סטיבן סודרברג הוא עבד על "ארין ברוקוביץ'" ועל "הקשר האנגלי". לסופיה קופולה הוא צילם את "חמש ילדות יפות". לטוד סולונדז הוא צילם את סרטו האחרון, "חיים בזמן מלחמה" (אכן, הסרט הכי יפה לעין שלו). לרוברט אלטמן הוא צילם את "המדריך לחיים בכפר". הוא צילם גם את "יללה". והכי מפתיע: הוא צילם לבמאי האוסטרי אולריך סיידל גם את "יבוא/יצוא" שלו, וגם את סרטו החדש שעכשיו נמצא בעריכות. הוא עבד לא מעט גם עם פול שריידר. והכי חשוב מבחינתי: הוא צילם את "סיפורים אמיתיים" של דיוויד בירן. בקיצור, הוא טיפוס אלטרנטיבי אמיתי.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “הצלמנים באים”

  1. עמית איצקר 7 אפריל 2012 ב - 21:25 קישור ישיר

    אד לחמן גם ביים עם לארי קלארק את "קן פארק" המצויין

  2. איתן 7 אפריל 2012 ב - 22:02 קישור ישיר

    אתה אולי הדחקת את זה, אבל טוד סולונדז עשה כבר סרט מאז "חיים בזמן מלחמה". קוראים לו "סוס שחור". סרט מצוין (בלי פדופילים, הפעם).

  3. (יובל) 7 אפריל 2012 ב - 22:03 קישור ישיר

    יש לי המון שאלות על הצילום של "המדריך לחיים בכפר"… משהו קסום קרה שם.

  4. יונתן 7 אפריל 2012 ב - 22:40 קישור ישיר

    הוא מעביר סדנת אומן בשפיגל. נקווה שהוא גם יודע לדבר ולא רק לצלם…

  5. איתי 9 אפריל 2012 ב - 21:35 קישור ישיר

    ואת הקריירה שלו התחיל בצילום סרטים דוקומנטריים עבור וים ונדרס (ברק מעל המים) וורנר הרצוג (לה סופרייר, על האדם האחרון שנשאר בהר געש שעומד להתפוצץ, ואחרים).


השאירו תגובה