עדכון חי: הזוכים בבאפט"א
טקס חלוקת פרסי הבאפט"א מתקיים ברגע זה בלונדון, אבל השידור הטלוויזיוני יתחיל רק ב-23:00 שעון ישראל. והזוכים מוכרזים בזמן אמת בפייסבוק, בטוויטר ובטאמבלר הרשמיים של הבאפט"א. וגם כאן, ברגע זה. היכנסו פנימה לראות מי זוכה, ורפרשו לעדכון הטרי ביותר:
הסרט הבריטי של השנה: "סקייפול".
הפתעה? אני חשבתי שהקרב הוא בין "עלובי החיים" ובין "אנה קרנינה". אוויל שכמוני. ג'יימס בונד הוא הבריטי של השנה, ולא הגרסאות הבריטיות לספרות הרוסית והצרפתית.
סרט קצר: "השחיין" של לין רמזי ("חייבים לדבר על קווין").
אגב, לא רק "סינמסקופ" נפרד השנה מהחסות של אורנג', גם פרסי הבאפט"א. שנים הם היו מוכרים בשם "פרסי אורנג' לקולנוע הבריטי". השנה הם עברו לחסות של תאגיד הטלקום המתחרה, EE.
סרט אנימציה קצר: "The Making Of Longbird"
הנה טיזר.
איפור ושיער: "עלובי החיים"
עלובים עלובים, אבל איזה שיער!
סרט אנימציה: "אמיצה"
אנחנו במצב של תיקו בין "ראלף ההורס" ובין "אמיצה" באוסקר. "אמיצה" כרגע זכה בהובלה.
סאונד: "עלובי החיים"
באוסקר הקטגוריה הזאת מפוצלת לשניים: מיקס סאונד ועריכת סאונד – הראשון על עבודת המקליט בשטח, השני על עבודת עורך הפסקול. מיקס סאונד בוודאי ילך לצוות של "עלובי החיים", שהקליטו שירה בלייב, דבר שמקליטי סרטים לרוב לא . עריכת סאונד למי? "סקייפול"? "עלייתו של האביר האפל"? או שוב "עלובי החיים"?
צילום: "חיי פיי".
אם אפילו הבריטים העדיפו את הצילום של "חיי פיי" על פני הצילום של "סקייפול" זה אומר משהו. עד לרגע זה הימרתי שרוג'ר דיקינס יזכה באוסקר הראשון שלו על "סקייפול". עכשיו אני מתחיל להבין שהסיכויים של קלאודיו מירנדה, הצלם של "חיי פיי", טובים יותר.
מוזיקה: "סקייפול", תומס ניומן
המממ… מעניין. זוכרים את הפוסט הזה? אני עוד לא יודע ממש מה זה אומר לגבי האוסקר. אבל גם לתומס ניומן עוד אין אף אוסקר בכיס, וכבר הגיע לו מזמן.
תסריט מקורי: "ג'אנגו ללא מעצורים", קוונטין טרנטינו
באמת?! יש לו עכשיו כבר את גלובוס הזהב ואת הבאפט"א, זה ממקם אותו בעמדת הובלה ניכרת גם לזכייה באוסקר. ביום ראשון הבא יחלקו את פרסי גילדת התסריטאים, נחכה עד אז כדי לסגור סופית את הקטגוריה הזאת.
שחקן משנה: כריסטוף וולץ, "ג'אנגו ללא מעצורים"
המממ… קטגוריה קשה.
בכורה של יוצר בריטי: בארט לייטון ודימיטרי דוגניס על "The Imposter".
אפקטים: "חיי פיי".
קטגוריה קלה.
שחקנית משנה: אן האתאוויי, "עלובי החיים"
קטגוריה קלה.
עריכה: "ארגו".
מעניין….
תלבושות: "אנה קרנינה".
יזכה גם באוסקר, לא ככה?
תסריט מעובד: "אופטימיות היא שם המשחק", דיוויד או. ראסל
בום! זה היה צריך להיות "לינקולן", ואם לא "לינקולן" אז"ארגו". אז מאיפה בא פתאום "אופטימיות"? הקטגוריה הזאת, שלפני דקה הייתי משוכנע ש"לינקולן" זוכה בה בוודאות, פתאום נסדקה לרסיסים.
סרט זר (סרט בשפה שאינה אנגלית): "אהבה", מיכאל האנקה
ספרו לנו משהו שלא ידענו.
פרס הכוכב העולה: ג'ונו טמפל
אתקשה להסביר את הבחירה הזאת – שאני מבין אותה היטב – מבלי להשתמש במילה "זקפה". אז לא אכנס לשם בכלל. במקום זאת אשלח אתכם – רק את הגברים שביניכם – לראות את "קילר ג'ו" ולהבין למה היא זכתה. כתבתי על כך כאן.
סרט תיעודי: "מחפשים את שוגר מן"
"שומרי הסף" לא מועמד כאן (יוצא באנגליה רק באפריל), והקטגוריה הבריטית שונה מאוד מזו האמריקאית. ובכל זאת, יהיה קשה מאוד לקחת ל"שוגר מן" את האוסקר. קשה מאוד. לא משנה מה כתבתי כאן.
עיצוב אמנותי: "עלובי החיים"
לא בטוח לגבי האוסקר במקרה הזה…
בימוי: בן אפלק, "ארגו"
אז מי יזכה באוסקר?
שחקנית: עמנואל ריבה, "אהבה".
הא! אמרתי לכם!
שחקן: דניאל דיי-לואיס, "לינקולן".
היו כבר נותנים לו את האוסקר הערב וחוסכים לו טיסה.
סרט: "ארגו".
אפילו אנגלים אוהבים "ארגו".
זהו. עד כאן. מה למדנו מכל זה?
==================
אגב…
בתשובה לשאלה למה הם מפרסמים את שמות הזוכים לפני השידור, עונים אנשי הבאפט"א באתר שלהם:
If it can’t be broadcast live, why do you announce the winners live online?
In the days before Twitter, and the connectivity of smartphones, we used to have an embargo on awards being announced ahead of the BBC One broadcast. But these days, with so many people owning a smart phone and the means to publish whatever they like, whenever they like, an embargo has become unenforceable – we simply can’t stop everyone who’s at the awards from tweeting the results as they happen. In fact, it’s only natural that winners, guests and journalists want to share what’s going on.
It’s important that we’re able to provide the official results as well as other people’s reporting of them, so there is an authentic source for whatever information ends up on the internet.
זאת לידיעת איתן אבן, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע, שבספטמבר האחרון ניסה למנוע מאתרי האינטרנט בארץ לפרסם את שמות הזוכים בפרס אופיר שהתקיים בצהריים, שעות לפני השידור הטלוויזיוני. אם בעתיד ינסה זכיין נוסף לאיים על האקדמיה שימנעו פרסום תוצאות בזמן אמת אחרת הם יבטלו את השידור הלא-חי, זו התשובה שיו"ר האקדמיה צריך לשגר לזכיין (ורצוי לתאם את זה כבר מראש, ולא לחכות ליום השידור).
כן, אכל למה הם לא משדרים בלייב מלכתחילה?
אני גם מאוד מאוד שמח ממה שקורה הרגע, ובכלל מהסיקורים שלך, אבל תיקון פצפון – שום דבר לא יכול להיסדק לרסיסים 🙂
אני לא מאמין שארגו הולך לזכות באוסקר
נקווה שזה לא ייקרה. ארגו המאול, סתמניקי ופטריוטי בשקל הזה.
וגם מתי הפכנו כולנו אכולי פחד מהאיסלאם ??
חשבתי שהאמריקאים עברו את זה מאז הניין אילבן. הינה זה וגם "כוננות עם שחר" מנגנים על הפטריוטיות הזו (וגם לינקולן, אבל שני אחרונים עם יותר שכל ישר מארגו)
שהיהודים שהיו קשורים לעשית הסרט ארגו (אולי מפיקים זוטרים יותר)…
ייזכרו גם שהדת הכי קרובה ליהדות, בהרבה מובנים, היא האיסלאם. הגם שאני לא טוען שארגו נוטף משנאת איסלאם, הוא גם לא רחוק מיזה. ומבורות.
ונקווה שייקרה כמו שקרה עם "השתולים" לפחות, שמתוך היםם עייפות,
אחד מהשניים המהנים מאוד (לפחות זה, אפילו אם שניהם לא מושלמים גם),
ייזכו, וזה ג'אנגו (כמו השתולים, סקורסזה יותר היה ראוי לאוסקר על החבר'ה הטובים, טרנטינו יותר ראוי לאוסקר על ספרות וכלבי אשמורת, אבל ניחא, הכל עדיף על ארגו וטום הופר) או "אופטימיות" של ראסל.
לפחות בתוך הים שיעמומונים, יש כמה טובים, שאני תופס ככאלה,
שצופים רבים (ומדבר על הרוב השפוי, ולא על מצביעי האוסקר, אפילו שגם מתוכם, לחלק חייב להיות טיפה שכל גם) עם שכל ישר, ייצפו בהם, מול ארגו..
ולפחות יהיה ברור לרוב, כמה ארגו (וכל השאר) לא קרובים בלהסב הנאה אמיתית, כמו השניים שציינתי (ג'אנגו ואופטימיות).
EE הוא לא תאגיד מתחרה לאורנג׳.
זה המותג שנולד מהחיבור בין אורנג׳ ו-TMOBILE.
שני המותגים נמחקו לטובת EE
חלקיקי חדשות:
1. רוג'ר דיקינס יתנחם בפרס הצילום שהוא קיבל מידי אגודת הצלמים האמריקאית הבוקר.
2. קראתי 2 ביקורות על "הנוער" של תום שובל. שתיהן חיוביות בסך הכל. לצד כמה מילים חמות, דן פיינרו ב"וראיטי" מתלונן על כך שטירוניותו של שובל נראית לעין. דבורה יאנג ב"הוליווד ריפורטר" פחות נתפסת לזה. הנה לינק:
http://www.hollywoodreporter.com/review/youth-berlin-review-420070
3. שני טוויטים שונים שקראתי אתמול והבוקר מתלהבים מהקרנה מוקדמת של "בתוך לואלין דייויס", החדש של האחים כהן. אחת המצייצות היא איימי מאן.
עריכת סואנד אינה עבודת המקליט בשטח. עבודת המקליט בשטח היא חלק מהמיקס ועריכת הסאונד. עריכה ומיקס כשלעצמן הן שתי םעולות פוסט. העריכה היא בניית פס הקול של הסרט על כל מרכביו ואילו המיקס הוא קביעת היחסים ביניהם. שתי הפעולות האלה נעשות באולפני הקול ולא בשטח.סתם תיקון כללי.