The Fall, The Mist
תכננתי לכתוב לגיליון ראש השנה של "פנאי פלוס" על כמה סרטים שלא הופצו מסחרית בארץ ובצירוף מקרים די מפתיע שלושתם יוקרנו בסוכות במסגרת פסטיבל אייקון. השלושה הם "The Mist" של פרנק דרבונט, "The Fall" של טרזים ו"נעורים ללא נעורים" של פרנסיס פורד קופולה. לבסוף על "נעורים ללא נעורים" כמעט שלא כתבתי. אין לי כל כך מה. הסרט הזה צובט את ליבי. חשבתי בתחילה "מה מקטרים עליו כולם, הוא יפה לעין ודי מרתק", אבל מאוד מהר רעיון כביר למדי – של פרופסור קשיש שמכת ברק הופכת אותו שוב לגבר צעיר, רגע לפני מלחמת העולם השנייה – הופך לסרט מאוד מייגע שמבזבז כל פוטנציאל שהיה בו. "The Mist" ו"The Fall", לעומת זאת, הם שניים מהסרטים המופלאים שראיתי השנה (למרות שסגנונית אין שום קרבה ביניהם). וכך קרה שמדור "מועדון הגנוזים" העונתי שלי הפך בפועל לפריוויו פסטיבל אייקון. אלא שאני מדגיש: אל תראו את "The Fall" באייקון. בגלל שמארגני הפסטיבל לא הצליחו למצוא עותק 35 מ"מ, הסרט יוקרן בדי.וי.די. הסרט הזה מציג את הצילום המרהיב ביותר שנראה כבר הרבה זמן על צלולויד, לראות את זה מוקרן מדי.וי.די ביתי על מסך גדול יעשה לסרט ולכם עוול גדול.

מתוך "The Fall" של טרזים









תגובות אחרונות