23 ספטמבר 2012 | 19:08 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

בובה מגונה וכיפה אדומה

א.

חידה. מה הסרט שהיה הכי הרבה שבועות במקום הראשון ברשימת שוברי הקופות של ישראל השנה? "האביר האפל"? "הנוקמים"? "מדגסקר 3"? לא.

התשובה? זה "טד", שבסוף השבוע שהסתיים אתמול בילה בפעם השביעית במקום הראשון. שבעה סופי שבוע בראש. הוא ניצח את "עסקה מגונה" עם ריצ'רד גיר במקום השני ואת "זהות אבודה" במקום השלישי. הסרט חצה בסוף השבוע האחרון את קו 300 אלף הצופים."עסקה מגונה"? "זהות אבודה"? מה קורה בבתי הקולנוע. ואיך קרה ש"טד" לא תורגם ל"בובה מגונה"? מחדל.

אגב, "היורשים" ו"אמריקן פאי: האיחוד" היו ארבעה שבועות במקום הראשון. "עלייתו של האביר האפל" היה שלושה שבועות. "מחוברים לחיים", אלוף הקופות של השנה בינתיים, כדי ללמד אותנו משהו על שוברי קופות ואריכות ימים בקופות, לא היה אף פעם במקום הראשון, הכי גבוה הוא הגיע למקום השני, אבל הוא עבד ועבד ועבד ועבד.

אלה ימים חלשים מאוד בקופות בארץ (וגם באמריקה), אבל נראה שהמפיצים מתכוננים למפץ הגדול של חופשת סוכות כי ביום חמישי הקרוב יוצאים שבעה סרטים, מתוכם שני סרטי אנימציה בתלת מימד.

=================

ב.

את ארנון צדוק אני מכיר ממוצעת הקולנוע, שם ישבנו יחד עד שהקדנציה שלו הסתיימה באחרונה. הייתי עושה מאיתנו סיטקום, אין שני הפכים יותר גדולים מאיתנו. נהנינו להציק אחד לשני. הסכמנו על מעט מאוד דברים שם, והוא היה בר פלוגתא מרתק (ורועש). ובכלל, יש מערכות יחסים עם יוצרים שקל לקיים. כאלה שמרגישים בטוחים בקשר ליצירתם, לא נפגעים בקלות, לא לוקחים הכל אישי, ודווקא בגלל שהכל ידוע וחשוף בינם ובין מבקרי קולנוע – צדוק הרי יודע היטב על מה שאני חושב על סרטיו – וזה דווקא מאפשר דיאלוג פתוח למדי שאין בו צביעות, רק כנות. יש כמה יוצרים כאלה שכתבתי עליהם בעבר דברים טובים ודברים פחות טובים, והם לא לוקחים את זה ללב, אלא דווקא כנקודת פתיחה לדיון, וכל שיחה ומפגש איתם תמיד נעשית באדיבות ובג'נטלמניות. איתן גרין הוא עוד דוגמה ליוצר כזה שתמיד נעים לדבר איתו, דווקא בגלל שהוא יודע היטב איזה מסרטיו אהבתי ואיזה לא. לו כל הבמאים היו כאלה.

איפה הייתי? אה כן, ארנון צדוק. נתקלתי בצדוק השבוע והוא סיפר לי שהוא מתחיל לעבוד על סרט חדש בשם "כיפה אדומה". הוא מספר שזה מותחן פשע שיהיה מבוים כמו אגדה, "על כיפה אדומה שיוצאת ליער ומחסלת את כל הזאבים". משחק המילים בין אגדת כיפה אדומה ובין המושג מהעולם התחתון "כיפה אדומה", שמשמעותו התנקשות, מכוון. מכיוון שכתבתי אך לפני שבועיים שצדוק הוא מאותם במאים שטיב סרטם תלוי אך ורק בטיב התסריט שלהם (את התסריט של אבי עמר ל"ניקה" חיבבתי, עם הסתייגויות) שאלתי מיד מי כתב את התסריט. התסריטאי הוא ערן ב.י. מעניין! הסופר והתסריטאי ערן ב.י כתב את התסריט היפה ל"גיבורים קטנים" שביים איתי לב, שגם הוא עירבוב בין סרט הרפתקאות ובין עלילות של אגדות ומיתוסים. דניאל קדם, שצילם את "ניקה", יחזור לשתף פעולה עם צדוק. אביב אלוש לוהק השבוע לתפקיד הראשי, אבל החיפוש אחר זו שתגלם את כיפה אדומה עדיין נמשך.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “בובה מגונה וכיפה אדומה”

  1. hamlet 24 ספטמבר 2012 ב - 10:19 קישור ישיר

    I liked Ted a lot
    great comedy

    GMAR HATIMA TOVA

  2. אורי 1 24 ספטמבר 2012 ב - 10:54 קישור ישיר

    זה תסריט שמנסים להפיק כבר כמה שנים, היה דיבור פעם שגאלה קוגן ומנשה נוי יככבו, עוד לפני שצדוק נכנס לתמונה.
    אני באופן אישי חיבבתי את "ניקה" – בעיקר שני השחקנים שלו עושים עבודה טובה. הוא הזכיר לי לא מעט בקונספט את "אנדרדוג"

  3. אורי 1 24 ספטמבר 2012 ב - 10:54 קישור ישיר

    קישור לכתבה מ2008 על "כיפה אדומה":

    http://www.mako.co.il/entertainment-cinema/news/Article-5fe7bbaa7cfbb11004.htm

  4. שמוליק 24 ספטמבר 2012 ב - 21:09 קישור ישיר

    יאיר היקר, יוצר אמיתי שיוצר מנשמתו תמיד יקח ללב.

    =================

    רוה לשמוליק: ייקח ללב, אני מבין ואף הגיוני, נשאלת השאלה איך הוא מבטא את זה. האם בשפיכת כוס יין על חולצת המבקר, או בתחילתו של דו שיח. זה המקום שבו רואים איפה נגמר האגו ומתחיל הבנאדם.


השאירו תגובה