20 נובמבר 2016 | 21:09 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״החטאים״ ו״כפולים״ העפילו לגמר תחרות הצילום הבינלאומית. ״סארו״, ״המפגש״ ו״סנודן״ זכו

download

אתמול ננעל בפולין פסטיבל Camerimage, המוקדש כולו לאמנות צילום הקולנוע, ושב-24 שנות קיומו הפך למקום מפגש לצלמי הקולנוע הטובים בעולם, המתחרים על פרס צפרדע הזהב לצילום של סרטי עלילה, סדרות דרמה, סרטי תעודה וקליפים. באופן מפתיע, שניים מהמועמדים בשתי הקטגוריות הבכירות בתחרות היו הצלמים של פרויקטים ישראליים.

נדב הקסלמן (״לוויה בצהריים״) היה מועמד לפרס על הצילום של הסדרה ״כפולים״, שביים עודד רסקין. הוא התחרה מול הצלמים של ״11.22.63״ ו״הכתר״ ו״ויניל״ אבל כולם הפסידו בסוף לצילום של ״ליל האירוע״, שביים סטיב זייליאן ושעל הצילום חתום רוברט אלסוויט. יש לומר, אם הייתי מועמד לתחרות צילום ומפסיד לצלם הקבוע של פול תומס אנדרסון הייתי מרגיש ממש מרוצה. זו רשימת המועמדים המלאה בקטגוריית הפיילוטים לסדרות טלוויזיה.


בקטגוריה העלילתית הגיע מישל אברמוביץ׳ לשלב שבעת הפיינליסטים הסופיים על הצילום (הבאמת מפואר) של ״החטאים״, סרטו החדש של אבי נשר. הוא התחרה שם מול פאוול אדלמן, שצילם את ״After Image״ סרטו האחרון בהחלט של הבמאי הפולני המנוח אנדז׳יי ויידה (שכבר סיפרנו לכם ששני הסרטים צולמו על אותו סט בוורשה, בזה אחר זה) ומולו גם ״הסרבן״ של מל גיבסון. אבל מי שזכו בסוף במקומות הראשונים היו גרג פרייזר, הצלם האוסטרלי של הסרט ״Lion״ (הפקה אוסטרלית שצולמה בהודו ושתופץ בישראל בשם ״סארו, הדרף הביתה״), שלקח את צפרדע הזהב; בראדפורד יאנג, הצלם של ״המפגש״, סרטו של דניס וילנב, זכה בצפרדע הכסף; ואנתוני דוד מאנטל, הצלם הדני שעובד רבות עם לארס פון טרייר ודני בויל, זכה בצפרדע הארד על הצילום של ״סנודן״, סרטו של אוליבר סטון.

בעניין גרג פרייזר: מדובר בצלם נפלא שהתגלה בזכות ״כוכב בהיר״ של ג׳יין קמפיון ועכשיו צילם את ״רוג 1״, הספין אוף של סדרת ״מלחמת הכוכבים״. בימים אלה ממש הוא מצלם באיטליה את הסרט ״מריה מגדלנה״, בו הוא חוזר לשתף פעולה עם הבמאי של ״סארו״ (גארת דיוויס) ועם השחקנית הראשית (רוני מארה). איטליה כמובן מגלמת את תפקיד ארץ ישראל בסיפור, שבו משתתפים לא מעט שחקנים ישראליים: צחי הלוי, הדס ירון, תאופיק ברהום, אורי גבריאל, שירה האס ומיכאל מושונוב. אם תהיתם איפה כולם.

״המפגש״ עכשיו בבתי הקולנוע, ״החטאים״ יופץ ב-1.12, ״סארו, הדרך הביתה״ יעלה בארץ ב-8.12 ו״רוג 1״ יעלה שבוע אחריו, ב-15.12, ואז יהיה לנו פסטיבל גרג פרייזר משלנו.

הטריילר של ״סארו״, עם הצילום זוכה הפרס של גרג פרייזר:

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה