03 יולי 2013 | 18:10 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

חם מהחממה: "משפחה", הסרט הבא של רוני קידר (יש גם טריילר)

הפוסט הזה מכיל המון מידע. כולל הצצה לסרט הבא של רוני קידר, ומידע על הסרט הבאמת הבא שלה, ועל הסרט החדש של נדב לפיד וצילום בלעדי על מאחורי הקלעים של החולצה של גאיה שליטא-כץ. אל תשאלו, מלא אקשן.

ביום שישי יתקיים אירוע הנעילה של המחזור השני של חממת התסריטים של ירושלים. כשהמחזור השני יצא לדרך, בדצמבר, כתבתי בהרחבה על החממה, שהוקמה על ידי רנן שור ובית ספר סם שפיגל, ואיך היא בדיוק פועלת. שם החיבה שלה בתקשורת הוא "סאנדאנס של ירושלים" (כשם שפרסי אופיר הם "האוסקר של ישראל"), אבל זה לא בדיוק ככה. הסברתי שם בדיוק את ההבדלים.

אירוע הנעילה של החממה יתקיים במשכנות שאננים ביום שישי בבוקר, כשעשרת משתתפי החממה – חמישה ישראלים וחמישה זרים – יעלו ויעשו פרנזטציה (פיץ') לפרויקט שלהם מול צוות שופטים ושלל אנשי הפצה אירופאים שהגיעו ארצה כאורחים. השופטים יחליטו איך לחלק בין המשתתפים מענק הפקה בסך 80,000 דולר, והאורחים ינסו למחרת לסגור דילים בין היוצרים ומפיקיהם לקופרודוקציות. במוצאי שבת יוכרזו הזוכים.

כדי להמחיש לקהל איך יראה הסרט אותו הם מדמיינים בראשם, בחרו כמה מהמשתתפים בפיץ' לצאת ולצלם לסרטם טריילר פיקטיבי – מעין פיילוט, אם תרצו – שמציג משהו מהסגנון והאווירה שהם מתכננים לסרט המלא. לפני כמה חודשים פנתה רוני קידר לאתרי המימון הקהילתי בבקשה לתמוך במימון הפקתו של טריילר כזה. תמכתי גם. ולכן, הנה בהקרנת בכורה עולמית – יומיים לפני הבכורה הרשמית באירוע הפיצ'ינג של חממת התסריטים הירושלמית – הנה הטיזר-טריילר ל"משפחה", סרטה הבא של רוני קידר ("ג'ו ובל"), על צלמת שרוצחת את כל משפחתה ואז רוכבת על אופניה לקליניקה של הפסיכולוגית שלה כדי לדבר על זה. גאיה שליטא-כץ (שמשחקת בסדרת הנוער "החממה", שזה צירוף מקרים מוחלט עם הכותרת של הפוסט הזה) היא הצלמת. שרון טל, ניתאי גבירץ, עירית גדרון ועמי ויינברג הם בני המשפחה. גיא רז ("כלבת") צילם. קבלו:

 

יש עוד הרבה עדכונים, רגע.

אבל בעצם, יכול להיות ש"משפחה" בעצם לא יהיה סרטה השני של קידר. לפני כשנה, בעודה ממתינה לתשובות מקרנות הקולנוע לגבי שני פרויקטים שלה, שניהם עם המפיק מוש דנון ("משפחה" ו"5.5 ימים בברלין", שכבר זכה בפיצ'ינג בפסטיבל חיפה לפני שנתיים, יש לו כבר מימון גרמני אבל עדיין לא קיבל תמיכה מקרן ישראלית), גייסה קידר את חבריה השחקנים, הביאה אותם לבית אחד, ללילה אחד, עם שני צלמים (זיו ברקוביץ' וגיא רז), וצילמה שם סרט בשם "סופעולם", המתרחש בלילה האחרון של העולם. כל סצינה צולמה בשוט אחד, בטייק אחד, בלי שוטינג-סקריפט. הכל ספונטני ומאולתר, כדי לצאת עם פיצ'ר תוך לילה אחד. ובתום כמה חודשי עריכה – הפתעה הפתעה – דווקא הסרט הזה קיבל ממש עכשיו מענק השלמה מקרן הקולנוע הישראלי. את הטיזר ל"סופעולם" הצגנו כאן. אז "סופעולם" הקטן, העצמאי והמאולתר עשוי להיות גמור בקרוב. ורק אז "משפחה".

================

אגב, מי שעוקב אחרי הקריירה של רוני קידר בוודאי זיהה שגאיה שליטא-כץ לובשת בטריילר הנ"ל את החולצה שקידר לבשה ב"פיתיון", סרט הגמר של מיכל ויניק (ויניק היתה ממשתתפי חממת התסריטים הירושלמית בשנה שעברה, המחזור הראשון). ומה מתברר, שהחולצה הזאת – מארונה הפרטי של קידר – היא בעצם חולצת סינמטק ירושלים, שנלבשה הפוך. הנה, בחשיפה בלעדית, החולצה של רוני קידר מ"פיתיון":

 

================

וכדי לסגור את כל ענייני החממה הירושלמית (עד למוצ"ש, אז מן הסתם נעדכן מי זכה), נספר שחמישה מהפרויקטים שהוצגו בשנה שעברה כבר נמצאים בהפקה. אחד מהם, "מר קפלן" מאורוגוואי, כבר גמור. "ברש" של מיכל ויניק נמצא בצילומים. הסרט הזוכה בפרס הראשון, "Run" של פיליפ לקוט מחוף השנהב, נמצא לפני צילומים, והסרט הישראלי הזוכה, "הגננת" של נדב לפיד, גם הוא מצטלם בימים אלה. הנה צילום יפה מתוכו:

מתוך "הגננת" של נדב לפיד

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “חם מהחממה: "משפחה", הסרט הבא של רוני קידר (יש גם טריילר)”

  1. ד. 4 יולי 2013 ב - 7:28 קישור ישיר

    כן, אבל
    כאילו, אני שמח שיש במאית אחת אישה לרפואה, אבל יש סימנים מחשידים
    שמדובר בהעדפת הסגנון הויזואלי על תוכן ועומק.
    לפחות בטעם שלה- (מהויקי, על רוני קידר)
    קידר הושפעה מהסרטים "אמון הדדי" של האל הרטלי, "אל מריאצ'י" של רוברט רודריגז ו"תלמה ולואיז" של רידלי סקוט.

    don't bulshit us, roni חח

    פוסטים על הסרטים הבאים של במאי משגיחים, עג'מי, לבנון…וכל אלה…
    http://rateyourmusic.com/list/DavidIs/favorite_directors
    יתקבלו ביותר ברכה.

    הטריילר (של "משפחה") מעניין אבל האנגלית הו האנגליתת (חוץ מאיזבו כבר עשורים שאומנים רבים מתנסים גם במוזיקה, וכמה פאקין חיוור שזה יוצא).
    גם לא ברור כמה הטריילר מספר על הסרט.

    מקווה שסצינת הזעזוע קודם ובכל מחיר, תחלוף מן העולם ומישראל גם, למרות שלא חורץ גורלות ויכול מאוד שהסרט הזה יפתיע עוד.
    הגברת שניגלת בסוף הטריילר- לפחות נראית טוב ומעניין.

  2. באמת 6 יולי 2013 ב - 19:39 קישור ישיר

    כל כך נכון לגבי האנגלית……. למה להתאמץ לדבר באנגלית במבטא אמריקאי כשאין כאן לא אנגלית ולא מבטא אמריקאי. זה חירפן אותי גם בג'ו ובל. אם זה אמור למשוך קהל בינלאומי אז ניוזפלאש, זה לא מה שיעזור.


השאירו תגובה