07 יולי 2014 | 08:55 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

לקראת פסטיבל הקולנוע בירושלים: אירועים, מפגשים וכרטיסים בחצי חינם

F0_0540_0329_MarzipanFlowersC

״פרחים של מרציפן״. מתוך סרטי הפרינג׳ידר בפסטיבל הקולנוע בירושלים

פסטיבל הקולנוע ה-31 בירושלים יפתח ביום חמישי. מיום חמישי תקראו כאן דיווחים על סרטי הפסטיבל והמלצות על מה שיקרה בו. אבל כבר עכשיו הנה לוח הודעות קצר על שלושה אירועים ש״סינמסקופ״ נותן להם חסות. באירוע השלישי תוכלו לקבל גם הטבה מיוחדת. מי שרוצה לפגוש את הבלוג בשידור חי, זו ההזדמנות:

א.

ביום ראשון הבא (13.7) בשעה 12:00 תתקיים במדיטק בסינמטק ירושלים סדנת טריילרים. זו למעשה תהיה שיחה ביני ובין יונתן גורפינקל על אמנות (או אומנות) הטריילר. לפני כמה חודשים שאלתי כאן ״למה טריילרים ישראליים לא הופכים ויראליים״, השאלה התעוררה אצלי למראה הטריילרים שערך יונתן גורפינקל לסרט של עצמו ״שש פעמים״, שכן הפך ויראלי, ול״ההיא שחוזרת הביתה״. גם הטריילר שערכה יולה גידרון ל״אפס ביחסי אנוש״ זכה להצלחה רבה. אחרי שנים שבהם הטריילרים לסרטים הישראליים לא היו כל כך טובים, אולי פתאום מישהו הצליח לפצח איך צריך לעשות את זה. אז אנסה לברר עם גורפינקל מה לדעתו צריך להיות בטריילר אפקטיבי לסרט, ואיך זה עובד כשהוא מקבל ג׳וב ליצור טריילר לסרט שאינו שלו.

הערת הפסטיבל: הסדנאות פתוחות לקהל הרחב ומיועדות לאנשי תעשיית הקולנוע, חברי האיגודים, סטודנטים לקולנוע ויוצרים.
הכניסה חופשית מותנית בהרשמה מראש במייל JFF.Industry@gmail.com

הערה שלי: תבואו.

 

ב.

אם אתם לא באים לסדנת הטריילרים, אולי אתם לא מתעניינים בצד של היצירה ויותר מתעניינים בצד של הצפייה, הניתוח והביקורת. אז באותו יום ראשון ב-11:45 יוקרן הסרט התיעודי ״החיים עצמם״ שביים סטיב ג׳יימס על רוג׳ר איברט. אחרי הסרט אתם מוזמנים למדיטק (באותה קומה בבניין הסינמטק) לשיחה שתתקיים ב-14:00 ביני ובין מבקר הקולנוע הראשי של ״וראייטי״, סקוט פונדאס (שיהיה אחד השופטים בתחרות התיעודית הישראלית). כנער, פונדאס היה בן טיפוחיו של איברט, אז ארצה לשמוע ממנו קצת על הקשר שלו עם איברט, וננסה לפצח ביחד מה הפך את איברט למבקר כה מוכר ומפורסם. אבל האם הוא גם היה משפיע? ומשם, נמשיך את השיחה למעמדה של ביקורת הקולנוע כיום. פונדאס מונה לתפקיד המבקר הראשי של ״וראייטי״ כשהעיתון הפנה את עיקר פעילותו לאינטרנט. ביקורת הקולנוע בעיתונות הדפוס דועכת (בייחוד בארצות הברית) ואולי בכלל לא צריך מבקרי קולנוע, בעידן שבו פייסבוק וטוויטר מגישים לנו דעות של אנשים שלא עובדים כמבקרי קולנוע, אבל שדעתם לא פחות מנומקת או משפיעה. האירוע הזה מתקיים בשיתוף עם פורום מבקרי הקולנוע של ישראל, ואני מקווה שחוץ מפונדאס וממני, נצליח לקבץ בחדר עוד כמה וכמה מבקרי קולנוע ישראליים וזרים, ונפתח את הדיון לכמה שיותר דעות.

מה שאומר שביום ראשון הבא אני פחות או יותר יושב רצוף במדיטק, מדיון אחד לשני. ב-16:00 אמשיך לשבת שם, הפעם כקהל, כדי להקשיב לשיחה שתתקיים בין פבלו אוטין ובין הבמאי הקוריאני הנפלא, פארק צ׳ן-ווק.

 

ג.

כפי שכבר סיפרנו כאן בעבר, הפרינג׳ידר, מרתון הקולנוע העצמאי, יתקיים השנה בפסטיבל ירושלים, אחרי שהוקם במסגרת פסטיבל חיפה, בו התקיים פעמיים. כפי שעשינו בעבר, גם הפעם ״סינמסקופ״ משתף פעולה עם הפרינג׳ידר ומציע לעשרה מכם שני כרטיסים במחיר אחד. אם תקנו בקופה כרטיס לסרט אחד זה יעלה לכם 30 שקלים. אם תקנו כרטיס לכל האירוע, בו יוקרנו ברצף שלושה סרטים, זה יעלה לכם 60 שקלים. אבל עשרה מכם יוכלו לרכוש, דרך ״סינמסקופ״, כרטיס זוגי במחיר כרטיס בודד (60 שקלים), וזה יכניס אתכם למרתון בן שש שעות, בו יוצגו שלושה סרטים ישראליים עצמאיים דלי תקציב בבכורה עולמית. במהדורות הקודמות של הפרינג׳ידר הוקרנו בבכורה ״אני ביאליק״, ״רשימות קצמן״ ו״גולדברג ואייזנברג״. עשרת הקוראים הראשונים שישלחו מייל לכתובת cinema.fringe@gmail.com יוכלו לקנות כרטיס זוגי במחיר המוזל.

הפרינג׳ידר יתקיים ביום חמישי, 17.7, החל מהשעה 20:00 על הדשא מתחת לסינמטק, שם יוקם מסך קולנוע עם מערכת סאונד, ולצידם בר משקאות (קולנוע עצמאי הולך טוב עם אלכוהול). הנה לו״ז האירוע:

20:00 – פתיחה + הענקת אות אביר הפרינג' לקולנוען עמית איצקר (יוצר סרטים קצרים מבריק; וגם זיו, הקלידן, מ"משיח") + הקרנת סרטו הקצר "בני" (15 דק').

20:30 – "10% ילדה שלי", בימוי: אורי בר-און + שאלות ותשובות עם היוצר

22:30 – "פרחים של מרציפן", בימוי: אדם קלדרון + שאלות ותשובות עם היוצר

00:15 – "אגו מסייע", בימוי: ערן קובליק קידר + שאלות ותשובות עם היוצר

02:00 – הענקת פרס "בחירת האביר" לסרט הזוכה

 

הפרינג׳ידר נוסד על ידי שלושה שותפים – מרט פרחומובסקי, אלעד פלג ואביטל בקרמן – שהפיקו ואצרו את שתי המהדורות הקודמות. השנה, אלעד פלג הפך למפיק במשרה מלאה (״עלים אדומים״ בהפקתו יתחרה בתחרות העלילתית בפסטיבל); אביטל בקרמן (בת זוגו של פרחומובסקי) יצאה לחופשת לידה, ממנה היא שבה רק השבוע; וזה השאיר את פרחומובסקי לבד על מלאכת הניהול האמנותי השנה.

מי שמעדיף לקנות כרטיסים במחיר מלא, יעשה זאת כאן.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “לקראת פסטיבל הקולנוע בירושלים: אירועים, מפגשים וכרטיסים בחצי חינם”

  1. אורי3 7 יולי 2014 ב - 12:30 קישור ישיר

    אם תוכל להקליט את השיחות ולהעלות אותם לאינטרנט כמו שעשית עם השיחה עו מישל גונדרי אניאשמח כל כך שאי אפשר לתאר את זה בלי מלא סימני קריאה. (!!!!!!!)


השאירו תגובה