08 יולי 2018 | 23:31 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

הקשר הטורקי: אלה הזוכים בחממת התסריטים של סם שפיגל 2018

משתתפי חממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל, המחזור השביעי. מי מהם יגיע לקאן?

הערב הגיע לסיומו המחזור השביעי של חממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל בירושלים, מיזם שהגה רנן שור שבו עובדים כתריסר קולנוענים מרחבי העולם על תסריט לסרט הראשון או השני שלהם, בעזרת כמה מעורכי התסריטים הבכירים בעולם. אנחנו עוקבים כאן אחרי החממה ממש מראשיתה. "הגננת", "שבוע ויום", "משפחה", "עץ תאנה", "אין בתולות בקריות" ו"פרה אדומה" הם בין הסרטים הישראליים שפותחו בחממה, ו"הבן של שאול" – שזכה בדקל הזהב ובאוסקר הזר – הוא אחד מהנציגים הבינלאומיים שפותחו בחממה של סם שפיגל, לצד לא מעט סרטים נוספים שהוקרנו בפסטיבלים בקאן, ברלין וכו'.

בשנים קודמות אירוע הסיום של החממה התקיים בצמוד לפתיחת פסטיבל ירושלים וכך יכולנו לפרסם את זוכי החממה לצד זוכי תחרות הפיצ'ינג של פסטיבל ירושלים וכך לקבל במרוכז מעין חרך הצצה אל העתיד, אל הסרטים הישראליים שיבלטו בפסטיבלים ובפרסי אופיר בשנים שאחר כך. אבל השנה פסטיבל ירושלים מתחיל מאוחר (רק ב-26 ביולי) והחממה לראשונה מתקיימת בנפרד.

הסידור הוא כזה: כל היוצרים שנבחרים להשתתף בחממה יוצאים ממנה עם דראפט משופר לתסריט ובאירוע הסיום הם פוגשים מפיקים מהעולם שעוזרים להם לקדם את הפקת סרטם. אבל בנוסף לכך יש אירוע פיצ'ינג: התסריטאים מציגים בעל פה את הפרויקט שלהם וסרט אחד מקבל פרס, שהוא סכום התחלתי מכובד שמיועד כבר להתחיל את ההפקה.

אז הנה הסרטים שזכו שם הערב.

מקום ראשון (מענק בסך 50 אלף דולר):

"הברדלס מאנטוליה" (במאי: אימרי קייס מטורקיה).

סיפורו של מנהל גן חיות ערירי באנקרה.

להזכירנו שעם כל ההתמקדות שלנו בסרטים הישראליים, הרי שזו חממת בינלאומית והפרויקט התורכי הזה הוצג לצד פרויקטים מיפן, פנמה, בולגריה, ספרד, יוון וקרואטיה.

מקום שני (20 אלף דולר):

הפרס למקום השני חולק בין שני סרטים ישראליים:

"כחום היום" (במאית: אור סיני. מפיקים: שלומי אלקבץ וגלית כחלון)

אור סיני, בוגרת סם שפיגל, זכתה בסינפונדסיון, תחרות הסטודנטים של פסטיבל קאן, על סרט הגמר שלה, "אנה". מה שמבטיח לסרט הביכורים שלה כרטיס כניסה אוטומטי לאחת המסגרות הרשמיות של קאן, בתחרות או מחוצה לה.

"צ'קאאוט" (במאי: יונתן דקל. תסריט: דקל ושי סתרן. מפיקים: חיליק מיכאלי ואברהם פרחי)

קומדיה שחורה שמתרחשת ב… טורקיה. סוכן מוסד לא יכול לעזוב מלון באיסטנבול עד שמישהו יבוא לעשות צ'ק אין. דקל, גם הוא בוגר סם שפיגל, זכה בפרס אופיר לסרט קצר על סרט הגמר שלו "1 באפריל". אחרי הפיתוח של "צ'קאאוט" אנחנו עוקבים כבר שנתיים, מאז שהשתתף דקל בסדנת התסריטים של סאנדאנס שהתקיימה ב… טורקיה.

דקל וסיני למדו יחד באותו מחזור בסם שפיגל (מחזור כ').

השנה הושק באירוע הסיום של החממה מסלול חדש לתמיכה בסרטים שכבר צולמו וזקוקים למענקי השלמה לתהליך הפוסט-פרודקשן. סרטם של דוד אופק ויוסי עטיה (ובהפקת יונתן דובק), "נולדתי ועדיין חי בירושלים" זכה בשני הפרסים במסלול הזה, בסך כולל של 50 אלף דולר. הסרט מבוסס על מופע/פרפורמנס שיצר עטיה, שהוצג לאורך רחוב יפו בירושלים והציג את מסלול הפיגועים שהתרחשו ברחוב, משוק מחנה יהודה ועד כיכר ספרא.

בראש צוות השופטים עמד התסריטאי-במאי-מפיק הישראלי-אמריקאי, אורן מוברמן. במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים לדיטר קוסליק, מנהל פסטיבל ברלין ב-18 השנים האחרונות, שיפרוש בשנה הבאה מתפקידו.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה