רגע, רגע, תראו מה קורה בטוקבקים: תגובות הנגד ל"ואלס עם בשיר" מרימות ראש. זה "בופור", סיבוב שני. לפני שנה "בופור" היה יקיר המדינה, עם פרס בברלין, ביקורות מעולות. הוא התגבר בקלילות על מכשול "השחקנים המשתמטים" שרדף אותו בעת הצילומים והעריכה. ואחרי כחודש וחצי של הצלחה אדירה בקופות התחילו ההשמצות על הסרט ועל כך שהוא לא ראוי לפרס אופיר.
והנה, זה קורה שוב. מתנגדי "בשיר" מתחילים משהו שנראה כמו קמפיין מתוזמן. התגובה בפוסט הקודם זועקת: הסרט כושל בקופות אז אין לו מקום לזכייה באופיר. וזה אחרי שכבר כמעט ארבע שנים דווקא הסרט הישראלי הקופתי של השנה הוא זה שמפסיד באופיר. אז מה סוכם, הקופתי לוקח אופיר או מפסיד?
ושניה רגע, האמנם "בשיר" נכשל בקופות? אני הערכתי ש"בשיר" הביא כ-4500 צופים בסוף השבוע הראשון. ברנש חמוד בתגובות עדכן: 3,785 צופים. מכיוון שאין לי מושג מי הוא, מאיפה הנתונים שלו ומה האג'נדה שלו אני צריך לקחת את המספר בערבון מוגבל, אבל בגלל שהוא מספק מספר שנמצא בשכונת הציפיות שלי, אני צריך להתייחס אליו ברצינות כלשהי. לכן בואו נעגל, לטובת המתימטיקה: 4000 כרטיסים. ב-8 עותקים. כלומר: 500 צופים לעותק. "בופור" הביא בסוף השבוע הראשון שלו 30,000 צופים ב-35 עותקים. כלומר: 857 צופים לעותק. בסופי השבוע הראשונים של "הסודות" ו"סוף העולם שמאלה" נמכרו כ-600 כרטיסים פר עותק. כלומר, ביחס לסרט עצמו – שהוא במובהק פחות מסחרי מ"בופור", "הסודות" ו"סוף העולם שמאלה" – זו פתיחה נאה מאוד. לא ענקית, לא היסטורית, אבל מכובדת. אם הוא היה מופץ ב-30 עותקים הוא היה מוכר כ-15,000 כרטיסים, כמו סוף השבוע הראשון של "סוף העולם שמאלה".
ואכן, זה סרט שהמסחריות שלו מצומצמת – גם בגלל תכניו וגם בגלל הפצתו. הוא צועד בדרכו של "מדוזות", שהופץ ב-6 עותקים, והגיע בסופו של דבר ל-75,000 צופים. אני מעריך שזה הכיוון אליו הולך "בשיר". ואם יזכה באופיר, הוא יקפץ אל מעבר ל-100,000 בזכות הפרסום.
ואחרי שפרסמתי קודם הערכות על פי הפירסומים ב"בוקס אופיס מוג'ו", הנה – טה דאם! – טבלת הקופות המלאה של ישראל, עם הנתונים הרשמיים. הבשורה: "זוהן" מכר קצת פחות ממה שהערכתי. ו"סקס והעיר הגדולה" מכר יותר ממה שהערכתי. (וכנראה זו הדרך להשיג את הנתונים הרשמיים מהמפיצים. להעריך נמוך מדי ואז הם מיד רוצים לתקן).
אז "הזוהן" מכר "רק" 37,000 כרטיסים. זה עדיין מספר פנומנלי לסרט כזה בארץ – בארץ רק סרטי דייטים או סרטי אנימציה (או "שודדי הקריביים" למיניהם) עושים מספרים כאלה. סרטים של אדם סנדלר בארץ לא מביאים מספרי צופים כאלה. למעשה, אף אחד מסרטיו הקודמים של סנדלר עבר את 100,000 הכרטיסים בארץ – כולם נעצרו באיזור ה-60 עד ה-80 אלף. כלומר "הזוהן" מכר בשלושה ימים חצי ממה שסרט ממוצע של סנדלר עושה בכל ימי הקרנתו. זהו שלאגר.
ו"סקס והעיר הגדולה", בניגוד למה שכתבתי קודם, משיג מאוד את "אינדיאנה ג'ונס". ואל תשאלו איזה פלופ הוא "ביום שזה יקרה".
הנה הטבלה המלאה:
1. "אל תתעסקו עם הזוהן"…… 37,529 כרטיסים.
30 עותקים. שהם 1,251 צופים פר עותק. שבוע ראשון.
2. "סקס והעיר הגדולה"……… 16,097 כרטיסים.
35 עותקים. 460 צופים לעותק. שבוע רביעי. סך הכל: 152,188 כרטיסים.
3. "נרניה 2: הנסיך כספיאן"…. 11,309 כרטיסים.
59 עותקים (!). 192 צופים לעותק. שבוע שלישי. סך הכל: 86,364 כרטיסים.
4. "אינדיאנה ג'ונס"……………. 6,613 כרטיסים.
32 עותקים. 207 צופים לעותק. שבוע חמישי. סך הכל: 117,074 כרטיסים.
5. "קח את זה כמו גבר"………. 4,393 כרטיסים.
18 עותקים. 244 צופים לעותק. שבוע שני. סך הכל: 17,353 כרטיסים.
6. "ביום שזה יקרה"…………… 3,415 כרטיסים.
22 עותקים. 155 צופים לעותק. שבוע שני. סך הכל: 12,651 כרטיסים.
7. "החבר החדש של אמא שלי"… 3,109 כרטיסים.
7 עותקים. 444 צופים לעותק. שבוע שלישי. סך הכל: 17,500 כרטיסים.
8. "ספיד רייסר"………………. 2,751 כרטיסים.
21 עותקים (!). 131 צופים לעותק. שבוע ראשון.
9. "מה שקורה בווגאס"……….. 2,539 כרטיסים.
12 עותקים. 212 צופים לעותק. שבוע שביעי. סך הכל: 83,360 כרטיסים.
10. "חסר מנוחה"…………….. 2,368 כרטיסים.
15 עותקים. 158 צופים לעותק. שבוע רביעי. סך הכל: 27,000 כרטיסים.
"מה שקורה בווגאס" ממשיך להיות הסרט המפתיע ברשימה והוא – כמו שהאמריקאים אומרים – סרט "עם רגליים". הוא הסרט עם הירידה הכי קטנה בעשיריה: ירידה של רק 25 אחוז מהשבוע שעבר. לעומת זאת, "ביום שזה יקרה" התרסק משבוע בכורה רע לשבוע שני איום. אחרי שמכר כ-8,000 כרטיסים בסוף שבוע ראשון, הוא ירד בשבוע השני ב-53 אחוזים. ו"ספיד רייסר": זה צורב. זה כמעט מעליב. הקהל אפילו לא מוכן לתת לסרט הזדמנות.
ומפיצי/מפיקי "ואלס עם בשיר" לא העבירו את נתוני סוף השבוע שלהם לשאר המפיצים ובעלי בתי הקולנוע, לכן הוא לא ברשימה.
תגובות אחרונות