01 אפריל 2014 | 23:50 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של מרץ 2014

לפני שאנחנו עוברים לרשימות, עם הסרטים הכי טובים של החודש והפוסטים הכי נקראים בבלוג, אני רוצה להתחיל עם בקשת סליחה. זה היה חודש עם אנרגיות נמוכות. ייתכן וזה תמיד כך בחודש שאחרי השיא של האוסקרים, ולפני שעונת הקולנוע-המעניין מתעוררת מחדש. אבל נדמה לי שהחודש זה היה נפול במיוחד. לפני כמה שבועות התחילה להתגבש ההחלטה לעזוב את מקום העבודה, וזה הוביל ללא מעט פגישות, דיבורים, חישובים, מחשבות וממש הרבה שעות של בהייה באוויר. ומעט מאוד כתיבה. הפוסטים באו בקצב נמוך. ולראייה, שניים מהסרטים המופיעים בראש טבלת הסרטים הטובים הם סרטים שלא כתבתי עליהם ביקורת. או שמא "עדיין לא כתבתי". וזה מביך אותי אימים. שלא לומר פוגע לי בטראפיק. אז סליחה שהייתי איטי החודש. אני מקווה לחזור לקצב הרגיל שלי מיד אחרי פסח. עד אז, אני מקווה, יהיו גם בשורות חדשות.

ובינתיים, כי סרטים המשכתי לראות, הנה רשימת מצטייני החודש.

הסרטים הטובים של מרץ

1. ״מלון גרנד בודפשט״

בושה. לא כתבתי מילה. אבל אני חייב להבהיר: זה גם הסרט שהיו לי איתו הכי הרבה בעיות החודש. הקונפליקט הפנימי הזה תרם גם הוא למעצורי הכתיבה. אני בספק אם הייתי נמנע מכתיבה אם הייתי יוצא מהסרט הזה באקסטזה. אני מניח שרגע לפני שהוא יירד מהמסכים אתיישב לנסח את עצמי עליו.

2. ״רכבת הקרח״, ״המבול״

שני סרטים שמעבדים את סיפור תיבת נוח ומחיית האנושות. האחד עתידני, השני היסטורי. לגבי "המבול": מה שכתבתי על "מלון גרנד בודפשט״ תקף גם כאן: במאי עם חזון כביר, עושה סרט שבנוי מכל החומרים שאני הכי אוהב, ומשהו שם לא מתחבר לי עד הסוף. אוהב, אבל לא טוטאלית, לא מוכן להגן עליו בחירוף נפש. גם כאן, אני חייב לכם הסבר ונימוק בקרוב.

3. ״החבובות מבוקשות״

4. ״הבן של אלוהים״

5. ״העבר״

 

5 הפוסטים הכי נקראים של ״סינמסקופ״ במרץ:

1. לייב בלוג אוסקרים 2014

המסורת עקבית. כמו תמיד, זה אחד הפוסטים הכי נצפים בשנה.

2. ״ההיא שחוזרת הביתה״, ביקורת

3. אני עוזב את ״פנאי פלוס״

4. המדריך למהפכה הבאה של דורון צברי

אם עוד לא ראיתם את הסרט, זה הזמן.

5. יש תרגומים זיגזג

לא רק פוסט נקרא, אלא גם פוסט משפיע. לא רק אני חטפתי עצבים על מפיצי הסרט, גם דויד גרוסמן, הסופר שכתב את הספר מחה, ולו הקשיבו. ההגיון ניצח, השם שונה, הסדר חזר לגלקסיה.

והיה גם את הפוסט הזה מתחילת השבוע, על סגירת פסטיבל הקולנוע לסרטי נשים (לפחות במתכונתו הנוכחית ברחובות, יש ניסיונות לקומם אותו מחדש בעיר אחרת), פוסט שתוך יממה הניב פולו-אפ ב״הארץ״ (ובלי קרדיט, שיהיו בריאים).

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של מרץ 2014”

  1. גלי 18 אפריל 2014 ב - 12:51 קישור ישיר

    מלון גרנד בודפשט חגיגה של סרט רוצו לקולנוע


השאירו תגובה