01 יוני 2014 | 12:29 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

סיכום חודשי: 5 הסרטים הטובים של מאי 2014

חודש מעניין. סרטי הקיץ הגיעו, חלקם כבר התגלו כלא רעים בכלל, ואיתם תנועת קוראי הקיץ. חודש מצוין בסטטיסטיקות של הבלוג. תודה לכולם, ובמיוחד תודה לטוויטר שהחודש הזרים אליי לבלוג פי שניים יותר קוראים מאשר פייסבוק. האם משהו השתנה בשימוש ברשתות החברתיות בישראל? טוויטר עולה ופייסבוק יורד?

הנה הם: חמשת הסרטים הטובים ביותר של מאי?

1. ״קצה המחר״

טרי טרי, מסוף השבוע. סרט קיץ כמעט מושלם מסוגו.

2. ״אנשים כתומים״

אסף סודרי יודע לצלם סרטים נשיים וחנה אזולאי הספרי יודעת לביים בחושניות שמעורבבת בהומור לא צפוי. ביחד, יצא להם סרט שפריימים מתוכו לא מרפים ממני.

3. ״גודזילה״

אולפני וורנר הלכו על תוכן יפני החודש. תחילה עם הרימייק שלהם למותג המפלצות היפני, ואז העיבוד שלהם לרומן מד״ב יפני (״קצה המחר״), בשני המקרים, כדור הארץ נמצא רגע לפני השמדתו על ידי יצורים מפלצתיים, וחייל אחד אמור לעמוד בדרכם. ל״גודזילה״ הגעתי עם אפס ציפיות. הפתיחה אכן התאימה לציפיות שלי, אבל החצי השני – מהסצינה בהוואיי ואילך – היה מפתיע מאוד בבימוי שלו. למרבה ההפתעה, הסרט הזה לא כל כך שובר קופות בארץ.

4. ״המחברת הגדולה״

בעיקר בזכות הצילום הנפלא של כריסטיאן ברגר (״סרט לבן״)

5. ״הנסיך הירוק״

היו לי קצת יותר שאלות ותהיות וחורים אחרי הצפייה בסרט, והרגשתי שחלקים מרכזיים בסיפור עדיין מוסתרים ממני, אבל נדב שירמן נותר אחד הבמאים התיעודיים המעניינים שפועלים כיום בארץ, ובזכות המערכה האחרונה של הסרט, שממשיכה את הסיפור הלאה, הסרט שלו הופך מכרוניקה לסיפור עם אימפקט רגשי.

 

חמשת הפוסטים הכי נקראים של חודש מאי:

1. ״אנשים כתומים״, ביקורת (בהפרש אדיר, יותר מפי שניים, מהמקום השני שהוא)

2. ״גודזילה״, ביקורת

3. הסוף המפתיע של ״מפריח היונים״

4. סוף סוף ״סופעולם״. סרטה השני של רוני קידר יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום

5. ״בורג״, טריילר

 

 

 

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה