02 מאי 2014 | 17:55 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מה היו 5 הסרטים הכי טובים של אפריל 2014?

באיחור של יום, ובכל זאת. כי היו כמה סרטים – מאוד ספורים – שהיו ראויים לציון בחודש החולף. אירועי אסי דיין ז״ל, שנחתו עלינו אתמול, מנעו ממני להעלות כמדי 1 לחודש את המדור הקבוע לסיכום החודש שזה עתה תם. ולא רק אסי דיין. אפריל היה חודש דרמטי בתולדות כותב שורות אלה. לפני כחודש בישרתי כאן על החלטתי לעזוב את ״פנאי פלוס״ אחרי תשע שנים שם. ובכן, אתמול – 1 במאי – זה נכנס רשמית לתוקף. אני עכשיו, כמו שאומרים, ״בין עבודות״.

זה הלוגו שליווה את המדור שלי בדפוס ב״פנאי פלוס״ בשנים האחרונות. היה שלום לוגו.

cineme

מי שהחליף אותי ב״פנאי פלוס״ הוא תומר קמרלינג, איש ״בלייזר״, ומבקר עם לב גדול, שריגש אותי בפסקת הפתיחה של ביקורת הבכורה שלו בעיתון.

אבל אל דאגה, עושה רושם שיהיה בסדר. בחודש האחרון, במקום ללכת לסרטים, הסתובבתי בין מערכות כלי תקשורת שונים, ונפגשתי עם כמה וכמה אנשים (נפלאים, אני חייב להודות. ברגע שאבחר במקום אחד ליבי נשבר לחשוב שלא אוכל לעבוד עם האחרים. נקשרתי כבר לכולם) שהציעו כל מיני הצעות לגבי עתיד המדור והבלוג. אני מניח שממש בשבוע-שבועיים הקרובים לא יהיה לי מנוס אלא לקבל החלטה ולחזור לקצב עבודה סדיר. מפה לשם, יש כמה מיזמים חדשים שנרקמים ושמאוד מרגשים אותי ושעליהם נעדכן ממש בקרוב.

כל זה בא לומר שבחודש האחרון הייתי קצת עצלן. לא כתבתי מספיק על סרטים. בעיקר אני מצטער שלא הצלחתי להושיב את עצמי לכתוב על ״ספיידרמן המופלא 2״, סרט שהיה מהנה בחציו, אבל מבולגן ברובו. בהזדמנות.

וכן, חוששני שחוץ מהסרט שנמצא במקום הראשון ברשימת הסרטים הטובים של אפריל, סרט שממש חיבבתי, לא באמת היו סרטים טובים החודש (אפילו להפך, רוב הסרטים היו ממש מאכזבים). מקסימום ״נחמדים״ או ״כיפיים״, לא יותר מזה.

הנה מצעד סרטי החודש:

1.

״קפטן אמריקה: חייל החורף״

2.

אף אחד. ריק. אין סרט שאהבתי מספיק בשביל המקום השני.

3.

״שפיצים״, ״סרט לגו״

שני סרטי אנימציה על צעצועים שקמים לחיים. הראשון תוצרת ארגנטינה, השני תוצרת לגו. המודעות ברחוב ל״שפיצים״ הכריזו ״הלהיט הגדול של פסח״. ובכן, זה היה שקר. איזו עבודה מבאסת זה פרסום, לכתוב שקרים באותיות קידוש לבנה ולהפיץ אותם בכל העיר, שם האמת ידועה. ״שפיצים״ אפילו לא היה הסרט החמישי הכי מצליח של פסח. אבל זה היה סרט חמוד.

4.

״ספיידרמן המופלא 2״

התאכזבתי מהסרט, אבל אנחנו חייבים לדבר על הפסקול שלו. תזכירו לי.

5.

״לאנצ׳בוקס״

חמוד, אבל בקושי.

 

 

הפוסטים הכי נקראים ב״סינמסקופ״ באפריל:

1. זה טוב זה Awesome (או: ״החיים סבבה״, השיר מתוך ״סרט לגו״)

כל מי שיוצא מ״סרט לגו״, כמוני, רוצה עוד מהסוכר המזוקק שהוא השיר-האירוני-והמודע-לעצמו, ״Everything is Awesome״, וכך מגיעים המוני ילדים אלי לבלוג בחודש האחרון באחת הפוסטים הכי ויראליים והכי פעילים שפרסמתי כבר הרבה זמן.

2. ״אפס ביחסי אנוש״, הטריילר

הפוסט שקיבל שתי פסגות בגרפים באנליטיקס: הראשונה עם פרסומו, והשנייה עם פרסומה הידיעה שטליה לביא ו״אפס ביחסי אנוש״ שלה זכו בפרס הראשון בטרייבקה.

3. 38 סרטים יתמודדו על פרסי אופיר

פלוס הנבואות הפזיזות שלי מי מהם יגיע הכי רחוק.

4. ״קפטן אמריקה, חייל החורף״, ביקורת

כאמור, זה היה חודש חלש לביקורות.

5. זו הרשימה המדהימה של אורחי פסטיבל הסטודנטים. השם השלישי העיף לי את המוח

עכשיו אני מבין למה כל האתרים שמפיצים סרטונים ויראליים משתמשים בניסוח הפרחי הזה, שבו הכותרת נשמעת כמו תגובת משתמש נלהבת בפייסבוק (זה ה״גדוללל!״ החדש): זה עובד! אני השתמשתי בכותרת כמין הלצה, סאטירה, אבל אני כבר לא ממש בטוח. הפוסט הזה הוא הצלחה.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מה היו 5 הסרטים הכי טובים של אפריל 2014?”

  1. פידלר 3 מאי 2014 ב - 10:39 קישור ישיר

    בבקשה אל תשתמש בכותרת ה"לא תאמינו…" – זה מעצבן נורא, אני נמנע באדיקות מכל כתבה שמשתמשת בסגנון הכותרת הזה וחרד מהיום שבו זה יגיע לכותרות הראשיות בסגנון "לא תאמינו מה עשה ראש הממשלה לשר האוצר!"


השאירו תגובה